CAMPAGNES

Repareren is goed voor het milieu en de lokale economie. Daarom roepen we iedereen op om tijdens International Repair Week overal te repareren.

Lees meer over de campagne #RepairEverywhere 2022

Lees meer over de campagne #RepairEverywhere 2023


Herstellers maken niet alleen kapotte spullen. Ze zorgen ook voor minder afval en CO2. Maar ze hebben het niet gemakkelijk. Ze hebben veel kosten en fabrikanten maken repareren ingewikkeld.

Lees meer over de campagne Herstellers maken alles weer goed


Repareren is goed voor het milieu en de lokale economie. Daarom roepen we iedereen op om tijdens International Repair Week 2022 overal te repareren.

Lees meer over de campagne #RepairEverywhere


Vele professionele herstellers werkten door tijdens de coronacrisis in het voorjaar van 2020. Bij het heropenen van de winkels op 11 mei zet Repair&Share de hersteller in the picture. Omdat herstellen essentieel is in de duurzame crisisbestendige economie van de toekomst!

Lees meer over de mini-campagne Hersteller in the picture


Repair&Share pleit voor het recht op repareren. De wegwerpmaatschappij draait op volle toeren. Steeds meer kapotte GSM’s, haardrogers, koffiezetapparaten, kledingstukken,… belanden op de afvalberg, omdat repareren geen optie is. Daarom willen wij dat repareren toegankelijker wordt en dat het voor de consument én producent een evidentie wordt om te herstellen in plaats van weg te gooien.

Lees hier alles over #rechtoprepareren


Laat jij jouw kapotte spullen repareren? Met het Grote Repareeronderzoek willen Netwerk Bewust Verbruiken, Vlaanderen Circulair e.a. partners de knelpunten en drempels in kaart brengen die je als consument ervaart wanneer je iets wil (laten) repareren. Het onderzoek loopt van november 2018 tot voorjaar 2020. Repair&Share werkte eraan mee.

Lees hier alles over het Grote Repareeronderzoek.