CAMPAGNES

In 2025 lanceerden we een campagne die het gemak van herstel in de spotlight zet, met herstelmij.be als een handige eerste lijn om burgers de weg naar herstel te tonen. 

Naast bewustwording rond herstelopties, brengt de campagne ook gedragsverandering bij consumenten teweeg. Met heel wat concrete tips prikkelen we hen om vertrouwde toestellen goed te onderhouden, als een eerste stap om de levensduur van hun spullen te verlengen.

Lees meer over de campagne van het Gewoontedier


De Love not Trash-campagne was een online en offline campagne waarmee we mensen willen aanmoedigen om hun spullen langer te gebruiken en te herstellen als ze stuk gaan. Door te verwijzen naar herstelmij.be, waar je in een handomdraai een hersteller in je buurt kan vinden, hopen we zo de drempel een beetje te verlagen en herstellen nog eenvoudiger te maken.

Lees meer over de campagne Love not Trash


Repareren is goed voor het milieu en de lokale economie. Daarom roepen we iedereen op om tijdens International Repair Week overal te repareren.

Lees meer over de campagne International Repair Day 2024

Lees meer over de campagne #RepairEverywhere 2022

Lees meer over de campagne #RepairEverywhere 2023


Herstellers maken niet alleen kapotte spullen. Ze zorgen ook voor minder afval en CO2. Maar ze hebben het niet gemakkelijk. Ze hebben veel kosten en fabrikanten maken repareren ingewikkeld.

Lees meer over de campagne Herstellers maken alles weer goed


Repareren is goed voor het milieu en de lokale economie. Daarom roepen we iedereen op om tijdens International Repair Week 2022 overal te repareren.

Lees meer over de campagne #RepairEverywhere


Vele professionele herstellers werkten door tijdens de coronacrisis in het voorjaar van 2020. Bij het heropenen van de winkels op 11 mei zet Repair&Share de hersteller in the picture. Omdat herstellen essentieel is in de duurzame crisisbestendige economie van de toekomst!

Lees meer over de mini-campagne Hersteller in the picture


Repair&Share pleit voor het recht op repareren. De wegwerpmaatschappij draait op volle toeren. Steeds meer kapotte GSM’s, haardrogers, koffiezetapparaten, kledingstukken,… belanden op de afvalberg, omdat repareren geen optie is. Daarom willen wij dat repareren toegankelijker wordt en dat het voor de consument én producent een evidentie wordt om te herstellen in plaats van weg te gooien.

Lees hier alles over #rechtoprepareren


Laat jij jouw kapotte spullen repareren? Met het Grote Repareeronderzoek willen Netwerk Bewust Verbruiken, Vlaanderen Circulair e.a. partners de knelpunten en drempels in kaart brengen die je als consument ervaart wanneer je iets wil (laten) repareren. Het onderzoek loopt van november 2018 tot voorjaar 2020. Repair&Share werkte eraan mee.

Lees hier alles over het Grote Repareeronderzoek.