De Transformisten en Repair&Share zoeken administratief medewerker (m/v/x)

De Transformisten en Repair&Share zoeken administratief medewerker (m/v/x)

Wie zijn wij?

Repair&Share wil dat iedereen toegang heeft tot kwalitatieve en betaalbare producten. We willen dat producten repareerbaar zijn en zoveel mogelijk gedeeld worden.
Samen met onze zusterorganisatie De Transformisten vzw werken we aan een samenleving waarin iedereen goed en kwaliteitsvol kan leven binnen de grenzen van mens en planeet. We inspireren het brede publiek tot een duurzame levensstijl. We ondersteunen en verbinden veranderaars die zo’n samenleving in de praktijk brengen.

.

Wil jij ons team versterken?

De Transformisten en Repair&Share bieden je een uitdagende en afwisselende job in een vernieuwende beweging, met een deeltijds contract, voor zes maanden.
We werken momenteel met negen gemotiveerde teamleden samen aan onze doelstellingen. We zijn horizontaal georganiseerd; we werken nauw samen, en iedereen werkt ook zelfstandig aan de projecten of taken waar men verantwoordelijk voor is. Binnen ons team ben jij verantwoordelijk voor administratieve taken en opvolging van de boekhouding, in samenspraak met de coördinator en andere teamleden.

.

Jouw taken

Als administratief medewerker draag je bij tot de optimale werking van de organisatie. Je voert onder meer volgende taken uit:

Dagelijkse administratie

De dagelijkse werking draait vlot dankzij jou. Je beantwoordt algemene mails en telefoons en/of verwijst door naar collega’s. Je zorgt voor de administratieve ondersteuning van projecten en campagnes. Je ondersteunt de coördinator bij het algemene beheer van de organisatie

  • administratieve ondersteuning van projecten & campagnes (vb. offertes aanvragen, voorbereiding projectafrekeningen en rapporteringen, bestellingen)
  • ondersteunen coördinator bij verplichtingen van sociaal-culturele beweging en milieuvereniging
  • bewaken deadlines voor subsidiedossiers
  • uitvoeren van de wettelijke verplichtingen waaraan een vzw moet voldoen
  • inkomende mails (info@), telefoons en post behandelen

.

Boekhouding en financieel beheer

Je zorgt, in samenwerking met een extern boekhoudkundig kantoor, voor de financiële en administratieve opvolging zoals o.a. de facturatie, betalingen, controle van betalingen, enz.

  • Opvolgen betalingen debetnota’s en facturen
  • Controleren onkostennota’s
  • Voorbereiden van de boekhouding door een externe boekhouder (facturen coderen, inscannen, doorzenden naar boekhouder)
  • Nazicht en correctie van de ingegeven boekhouding
  • Contacten met boekhoudkantoor & accountant

.

Personeels- en vrijwilligersadministratie

Je zorgt voor een correcte toepassing van de afspraken rond het medewerkersbeleid. Je houdt nauwgezet de gegevens van medewerkers bij. Je vindt vlot je weg in de sociale en vrijwilligerswetgeving en past deze consequent toe.

  • Contacten met sociaal secretariaat
  • Contacten met Sociare
  • Sociaal-administratieve opvolging van indiensttreding, tewerkstelling en uitdiensttreding van medewerkers, oa. opstellen contracten personeel en afsprakennota’s vrijwilligers
  • Verzamelen en beheren van de personeelsgegevens en de pay-roll ism het sociaal secretariaat

.

Profiel

Je beschikt over de nodige administratieve vaardigheden. Je werkt nauwgezet en met oog voor detail. Je beheerst het Nederlands uitstekend. Interesse voor en/of affiniteit met duurzaamheid is een pluspunt.

Vaardigheden

  • Begrip hebben van boekhouding
  • Vlot je weg vinden in het kluwen van wetgeving, adviesverstrekkers en websites op vlak van administratie (je hoeft niet alles zelf te weten, maar weet waar je welke info kan opvragen)
  • Vlot werken met software programma’s op PC en bereid zijn om te leren werken met nieuwe programma’s
  • Zelfstandig werken, ondernemend zijn, zelf initiatief nemen
  • Stiptheid in organisatie en administratie
  • Snel én nauwgezet werken
  • Vlot samenwerken en overleggen
  • Je beheerst het Nederlands uitstekend
  • Interesse voor en/of affiniteit met duurzaamheid is een pluspunt

.

Overige vereisten en pluspunten

Diploma Hoger Onderwijs, of gelijkwaardig door ervaring

  • Je kan ervaring in een administratieve functie voorleggen
  • Basiskennis Frans en Engels
  • Je voelt je goed in een ondersteunende functie achter de schermen
  • Interesse in of affiniteit met duurzaamheid en sociale inclusie is een pluspunt
  • Feeling voor computers, netwerk en ICT is een pluspunt

.

Wij bieden

  • Een gevarieerde en geëngageerde job in een team met gedreven medewerkers
  • Deeltijds 60 of 70 procent VTE
  • Indiensttreding: mei 2022
  • Duur contract: 6 maanden
  • Je werkt in het duurzame gebouw Mundo-B te Brussel (Edinburgstraat 26,1050 Elsene, vlakbij Metro Naamse Poort), met mogelijkheid tot gedeeltelijk telewerken
  • Loonbarema B1A van het sociaal-cultureel volwassenenwerk (Paritair Comité 329), met 100% terugbetaling van vervoersonkosten

De Transformisten selecteert kandidaten op basis van vaardigheden en ervaring, en heet kandidaten welkom die onze superdiverse samenleving, omarmen en weerspiegelen.

.

Solliciteren

Solliciteer ten laatste op woensdag 6 april (12u ‘s middags) via dit formulier. Onderaan in dat formulier kun je jouw CV opladen.

De gesprekken vinden plaats op dinsdag 12 april 2022, live, in Brussel Voor meer informatie over deze vacature, stuur een e-mail naar info@detransformisten.be. Meer informatie over onze werking: www.detransformisten.be en www.repairshare.be.